Wednesday 21 November 2012

Pengubat UTAMA SEGALA KANSER..

Assalamualaikum..

MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MERAWAT !!!
 
MAWADDAH ( Sesuai kepada semua pesakit kanser  )
Pre-Biontik

Tentang Mawaddah

Kajian menunjukkan bahawa Mawaddah adalah sebagai produk makanan yang membekalkan tubuh manusia dengan nutrien yang penting dan menyumbang kepada memerangi kepelbagaian penyakit.

Mawaddah sebenarnya adalah makanan tambahan yang amat penting untuk badan dan juga sebagai makanan bagi bakteria baik dalam menghadapi serangan bakteria berbahaya.

Mawaddah adalah makanan prebiotik dan merupakan suatu makanan tambahan yang penting untuk sistem tubuh badan manusia.

Ia membekalkan tubuh dengan tenaga dan membantu meningkatkan pretasi usus.Prebiotik juga diberi makan prebiotik, bakteria yang bertanggungjawab untuk melupuskan sisa ,toksid dan lemak yang berlebihan daripada badan . Prebiotik juga mengukuhkan sistem imuniti dan memerangi bakteria berbahaya. Mereka hidup di dalam kolon dan apendix.


Tentang Pre-biotik

Prebiotik adalah sejenis makanan yang sangat khusus. Walaupun banyak bahan - bahan makanan yang kita beli dihadamkan segera , prebiotik adalah " makanan sihat " yang tidak hadam .Tambahan pula , prebiotik adalah tahan haba, yang memastukan mereka tidak terjejas semasa proses membakar dan membolehkan mereka menjadi gabungan makanan setiap hari. Dengan memakan ramuan yang tidak hadam ,ia membolehkan pertumbuhan bio-pembiakan dengan sampai ke usus tanpa dipengaruhi oleh proses pencernaan. Ini dapat memberikan kesihatan sistem penghadaman yang baik .Kesan-kesan positif prebiotik apabila sampai kepada usus tanpa diubah sifatnya disebut sebagai kesan prebiotik.

Kesan Pre-biotik

Kesan prebiotik berlaku apabila terdapat peningkatan dalam aktiviti bakteria sihat dalam usus manusia. Prebiotik merangsang pertumbuhan bakteria sihat seperti bifidobkteria dan lactobacilli dalam usus dan menambahkan ketahanan badan untuk menyerang patogen. Kesan ini disebabkan oleh memakan makanan berfungsi yang mengandungi prebiotik . Makanan ini mendorong aktiviti metabolik , yang menbawa kepada peningkatan taraf kesihatan .Bakteria baik dalam usus boleh memerangi bakteria yang tidak diingini ,menyediakan beberapa manfaat kesihatan.


No comments:

Post a Comment